Antagningsbesked

0kommentarer

 
Fredagen 26e september 2014
 
"Hej Thelander, Lina, Anna Elisabet

 

Du har sökt en utbytesplats via Internationella kansliet med start våren 2015. Vi är nu klara med bedömning och fördelning av platserna och kan meddela att vi kan erbjuda dig följande plats för utbytesstudier:

General university-wide exchange - University of Sydney - IK - All fields of study, för 2 termin/er med start våren 2015."
 
 
Fick alltså det här mailet i fredags och blev tvungen att sätta mig ner för att inte svimma till följd av hyperventliering. "ta det cool, du ska bara åka till Australien, det är cool." Gick runt resten av dagen och försökte lugna mig på detta sätt, så har faktiskt hållt mig ganska lugn kring hela antagningen än så länge. Oroat mig, planerat och drömt har jag däremot gjort.
Hela.     Tiden.
Hur ska jag hyra ut rummet? Kan man skriva kontrakt på ett helt år? Hur blir det med uppsägningstid? Hur mycket CSN kommer jag få? Måste jag försöka jobba ihop lite pengar innan? Går det att söka stipendier? När ska en boka flygbiljett? Vad gör jag om allt känns skit? Tänk om jag blir biten av en äcklig jävla spindel och dör?
OCH SÅ VIDARE.
Jag är så glad. Så otroligt jävla glad, men måste få ventilera min oroliga själ lite. Ja, orolig själ är nog precis vad jag är. Det är därför den här resan är precis vad jag behöver. Åhh fyfan, så underbart.

Kommentera

Publiceras ej