Lördagkväll med Bon Iver och nostalgi

0kommentarer

Tre års reccegasquer, första bilden känns som så länge sedan!

Hej kompisar.
Det är helg och lugna gatan. Igår var det fredag och planen var att gå på VGs trioler abend, alltså deras oktoberfest. Tog på mig någon form av dirndl (den där klassiska klänningen med vippig kjol och förkläde typ) och köade en stund med Martin och Au. När vi fick höra att det var en in en ut gav vi upp och cyklade hemåt. Jag tog en vända på ICA och där mötte jag Anna, så halkade hem på tacosmiddag framför idol. Så dagen varierade väl ungefär som en sinuskurva. Bästa beskrivningen jag kunde komma på haha.

Efter gårdagens lugna fredagsmys har jag haft min lediga lördag. Vaknade utvilad, gick på en lång promenad, åt frukost framför en serie, vattnade mina orkideér, plockade kläder, handlade, bakade fröknäcke, lagade mustig höstig svampsoppa och tittat på ännu mera serier. Så skönt med dagar som dessa.
 
Har hängt en del i korridorens kök och spånar på lite olika idéer. Såklart det ständiga problemet med att få städschemat att fungera, men nu också om vi ska dra ihop en korrefest. Är så taggad på antingen en oktoberfest (med tanke på gårdagens uteblivna) eller en halloween-fest i november. Återstår väl att se om det blir någon aktion av dessa planer.
Planen för stunden är att dricka te, kolla på ett till serieavsnitt och äta kokoschips.
Trevlig lördag på er.

Kommentera

Publiceras ej