Börjar med dimma och slutar i mörker

0kommentarer

 
Dessa höstdagar hörreni. Nästan halvvägs in i oktober och tiden går så galet fort. Lugna dig nu hösten. Skulle däremot inte ha något emot att ha februari här nu, så att jag kunde få ge mig av till landet långt bort. Så mycket som jag längtar så stressar det mig ändå. Ansöka till universitet, boka flygbiljett dit och sen att hitta boende och få ekonomin att gå ihop. Skräckblandad förtjusning kan det nog sammanfattas med.
 
Vad har hänt sedan senast då?
Avslutade kursen Medicinsk Genetik förra veckan. Har redan fått tentaresultatet och allt gick bra, så ännu en kurs avslutat. Började i måndags med kursen Bakteriologi med Immunologi och håller på för fullt med immunologin. Så fullt upp att det är ett stort seminarium imorgon och tenta om en vecka. Vi läser alltså immunologi i två veckor och tentar av det innan bakteriologin. Så otaggad på en ny tentaperiod så tätt inpå den förra, men sen blir det bakteriologin och chillidill. I början av kursen mest föreläsningar 10-12? Händer det ens? Så just nu är det bara att härda genom denna tentaP innan det blir lite ljusare på andra sidan.
 
Nu blir det sängen innan veckans bästa dag; fredag! Alltså peppen som alltid lyckas infinna sig under denna dag. Imorgon består peppigheten av ett möjligt besök på VGs nation och eventet Trioler Abend, alltså deras oktoberfest. Har hört att det brukar vara fett, så kön brukar väl börja vid 15-16tiden innan de släpper in folk vid 18tiden. Får se om jag och några klassisar orkar köa så himla länge, men det hade varit så jäkla kul.
Nu viskar inte vindarna mitt namn, men tror nog att sängen gör det.
Natti.

Kommentera

Publiceras ej