En jävla strumpa / Inte min dag

0kommentarer

Bild på syster från förra veckans drömmiga lunch.
 
Hej kompisar!
Igår var det söndag och inte den bästa dagen för mig. Pluggade rätt effektivt i skolan 11-17 så det var ju skönt. Gick till och från skolan i supervärmen. Skyndade mig hem och packade för att ta mig till gammla rummet och flyttstäda med Josse vid 17. Försökte fixa så att jag kunde ta dammsugaren på pakethålaren. Gick ner med packning och dammsugare, men där fanns ingen pakethållare. Ingen cykel. Försökte komma ihåg när jag använde den senast. Hade gått hela helgen, så hade parkerat den utanför min uppgång när jag kom hem från skolan i fredags. På söndag eftermiddag stod inte cykeln kvar. Den hade alltså blivit stulen under helgen. Kanon. Var bara att gå till Flogsta för att städa. Redan lite sena dit och det tog längre tid än väntat. Lyckades såklart suga upp en strumpa i dammsugaren, så den la av :))) Eller ja, det blev helt stopp i slangen och jag fick verkligen INTE ut strumpjäveln. Var så hungrig/trött att jag bara ville lägga mig ner på det skitiga golvet och grina. Hann helt enkelt inte färdigt, så åkte hemoch fixade mat istället. Nu måste jag alltså ut till rummet en dag till och städa. Pallar inteeee.
 
Idag börjar vi inte förrän 13 som tur är. Borde ha pluggat, men tagit det lugnt nu på morgonen. Ska plugga lite nu innan jag GÅR till skolan. Suck, allting känns så långt bort utan en cykel haha. Oh well, det där löser sig nog på något sätt.
 

Kommentera

Publiceras ej