It's not Berlin and it's not Hong Kong

0kommentarer

Påbörjade fredagen med kaffe i fönstret och drack bubbel efter treornas examensceremoni.
 
Hej!
Första veckan på exjobbet har varit en blandning av en himla massa nytt, långa dagar, artikelläsning, samlande av bananflugor, blandningar av buffertar med mera. Är på instutitionen för neurovetenskap och på avdelningen som håller på med bananflugor: flylab. Så mitt projekt går ut på att jag ska korsa flugor för att få fram vissa med ett deffekt enzym. Sedan ska jag typ mäta glukos, glykogen och lite annat i de här olika flugorna. Så typ kolla om det här enzymet är med i nedbrytningen av flugans energiförråd till "fritt" glukos typ. Mycket typ och ungefär. Har inte själv riktigt koll på vad det är jag ska göra haha. Det blir nog bra i alla fall.
 
Under helgen var det dags för treornas examen så det firades med ceremoni i universitetsaulan, bubbel och middag hos Ciafölt av eftersläpp. Gjorde ungefär vääärldens godaste sallad hos Cia, poppade flaskor och skålade med finglasen. Senare tog vi oss till Snerikes och alla andra biomedicinare. Hade en himla trevlig kväll och kom hem till min kära säng vid 03.
 
Idag var det uppstigning vid 09.30 och dags för firandet av min systers födelsedag. Tog mig till hennes lägenhet och pyntade den så fin med ballonger, vimplar och serpentiner. Nästan som på kalas. Käkade god mat och hade det bra med familjen. Nu ska jag fixa lite grejer inför veckan och sedan sova, tänkte vara på labbet vid 08 imorgon.
Ha en fin vecka kompisar!

Kommentera

Publiceras ej