Förnekelse är väl första steget

0kommentarer

 
Hej kompisar!
Sitter just nu i lunchrummet för neruo-instutitionen och försöker desperat förneka att jag borde hetsskriva på den där jäkla uppsatsen. Har ju fått turen att göra exjobbet i sommar, men fy fasen vad jag är otaggad på att skriva en fet uppsats. Mitt jäkla examensarbete för kandidaten?! Hur ska en ens bete sig?
Så, som sagt, jag förnekar det. Ställer upp med kaffe, artiklar, skrivinstruktioner, dokumentet öppet på datorn och med peppande musik i mina (nya) hörlurar. Istället för att göra något vettigt tar jag kaffepauser med de andra studenterna på labbet, gör spellistor med ny musik (som ska lyssnas på om och om igen i höst), väntar på att tiden ska gå, drömmer om varmare breddgrader och allt annat som inte innebär skrivande eller produktivitet. Bra jobbat Lina.
Förnekelse är väl första steget, nu ska jag bara lyckas ta resten av alla dessa steg för att skriva en jäkla C-uppsats.
Om någon har bra tips mottages dessa tacksamt.

Kommentera

Publiceras ej