Lördag / Hamburgerdöden

1kommentarer

Hej vänner.
Nu är hetsigaste hets-veckan slut och det är lördag. I veckan har det varit fullt upp med föreläsningar, lab, träning, histologiplugg och middagar med mera. I onsdags kom Alisha, Lisa och Lovisa hit så då stekte jag pannkakor till oss allihopa. På torsdagen åkte jag direkt från skolan hem till Augusta för där skulle de mest fantastiska hamburgarna produceras och konsumeras. Alltså. Denna. Burgare. Dör lite när jag tänkte på den.
Aulina-burgaren (nedifrån och upp): friscobröd, cheddarost, hemmagjord burgare, hemmagjord dressing, bacon, stekt ägg, karamelliserad rödlök, smulad chevré, cheddarost och ett friscobröd som lock.
Jag blir typ helt apatisk när jag tänker på den eftersom den var så god. Flott i hela ansiktet, över händerna, på bordet osv osv. Möms.
 
Annars i veckan har jag fått veta att jag klarade tentan i metabolism (wooohooo!!!) och dessutom att fredagens dugga i histologi gick bra. PUH! Nu är det bara att kötta på sista med fysiologin så är det nästan sommarlov!
 
Det har än så länge varit en riktigt lugn helg. Igår var jag så sliten efter veckan, men blev ändå bio med syster. Vi såg Wes Andersons film The Grand Budapest Hotel som var sådär mysig och serieaktig som jag tänkt mig. Resten av helgen blir det städning, plugg, häng hos syster och imorgon mys hos farbror med familj.
Trevlig helg på er!

1 kommentarer

Augusta

12 Apr 2014 19:48

gud. gud. gud. SÅ JÄKLA GOOOOTTTT!!!
https://31.media.tumblr.com/dd6f0fb062e40c723b8bc1d20dcaf913/tumblr_mxrybjLST21se7za7o3_250.gif

Svar: Fast vänta, varför sprängs ovarierna? Förstår inte riktigt här hehehe..
Lina Thelander

Kommentera

Publiceras ej