Här kan man va

1kommentarer

Lämnade Arlanda vid 10.35 imorse och landade i Paris runt 13. Tog mig in till stan, gled runt i några timmar och mötte sedan upp grannen för att få nyckeln vid 18. Bor i en liten magisk fransk trea som befinner sig 200 meter från metrolinje fyras ändstation. Konkade omkring tung packning på stan och trängdes med turister -> lökigast i hela Paris. Efter lite krångel kom jag i alla fall in i lägenheten och tog mig en dusch ganska snart. Begav mig ut på gatan i jakt på mat, men monoprix hade precis stängt, så jag tog dagens andra runda på donken.
 
Efter maten irrade jag omkring i labyrintsystemet på metrostationen som kallas Châtelet, där så många metrolinjer möts. Hittade rätt tåg, traskade mot lägenheten och försökte låsa upp porten, men nyckeln fungerade inte? Fick typ paniiik, klockan var nästan 22 och ville ju inte gärna störa grannarna. Stod och vickade och ruckade i nyckeln, men inget verkade fungera. Som tur var skulle en som bodde i uppgången iväg precis då, så hon släppte in mig. Först testade hon både min och sin egen nyckel. Den jag hade fungerade fortfarande inte, trots att den var likadan som hennes fungerande nyckel. Hets.
Nåja, det är morgondagens problem.
Nu måste jag sova.
Natti!

1 kommentarer

Augusta

15 Aug 2013 12:14

Åh chatelet! Ett jäkla skämt! Hoppas verkligen att du har det hur bra som helst!!!!

Kommentera

Publiceras ej