Lever

0kommentarer

Hej hej hej!
 
Har äntligen fått internet hit, så kan uppdatera lite om vad som händer! Tänkte dra situationen lite snabbt:
Bor hos min syster i Uppsala, söker eget boende, typ studentrum. Har läst en vecka på biomedicinprogrammet, läser kursen Allmän och biofysikalisk kemi till en början. Håller sedan en dryg vecka tillbaka på att nollas. Ska imorgon på kräftskiva, aka fulsittning (ful = man får typ bli jättefull om man så önskar) med nollor och faddrar. Nästa helg har jag nollegasque (finsittning) och blir efter det oficiellt en förstaårselev. Så ja, det är en massa som händer. Har föreläsningar och seminarier hela dagarna. Sedan läser jag antingen tills jag somnar eller har nolleaktivitet. Kul, men intensivt.

Hade vinorientering häromdagen också. Alltså; man får en ledtråd om plats, hittar platsen, får vin och leker en lek. Man får en ny ledtråd och det hela börjar om. Efter sex stationer var jag dyngrak : ))))))))))))) Inte min bästa stund, och jag känner mig inte så sugen på vin. Ska dricka det imorgon till middagen dock, hahaha. Allt är lite tokigt hihih.

Nåväl, nollningen är över om två veckor, så då borde allting lugna ner sig lite. Tills dess dansar jag till Gangnam Style (en låt jag kan rekommendera, http://www.youtube.com/watch?v=9bZkp7q19f0 ) med nollor och faddrar och går på sittningar, fula som fina. Tja, det är väl lite hur livet som nolla ser ut.

En av dagarna skulle vi göra en massa uppdrag i våra mindre nollegrupper. Lite tokiga, men roliga grejer. Som exempel sprang jag runt som hysterisk och letade efter min försvunna hund Fiffi, frågade folk om tunnelbanan (i Uppsala...), jag bytte kläder med en kille i våran grupp osv osv. Det mesta filmades, men klädbytet finns på bild, så det kan jag visa!
David såg visst bättre ut som Sailor Moon än mig : (((((((((((
 
Nu ska jag kojsa och imorgon kommer mami hit över dagen. Sen på kvällen blir det som sagt kräftskiva, så det blir nog skooojjj : )
Hejda!

Kommentera

Publiceras ej