Strejkar

0kommentarer


Till vänster: hur en fot ska se ut. Till höger: hur min vänsterfot ser ut. (Titta gärna på hur trött och less jag är)

Hallå i stugan.

Igår var det en ganska intensiv och händelserik dag. Hade lektioner på morgonen, åkte till görväln och badade över lunchen, tillbaka till skolan för att ha femkamp. Vi tävlade om vem som skulle få springa ut först. På säckhoppningen var jag astaggad men gjorde en rejäl vurpa. Lyckat. Hade ont i foten osv men väntade mig inte så mycket mer. Idag gör det jätteont, fotknölen är svullen och lite blå. Skönt. Blir så arg, det var ju så himla onödigt. Jag som kommit igång med konditionsträningen, nu lär jag ju inte springa på ett tag.

Det gick helt okej för klassen hur som helst, vi kom faktiskt trea! Så det kändes bra i alla fall. När det var färdigt åkte jag hem, sov ett tag och gjorde mig i ordning. Åkte ner till skolan igen för gubbskiva, typ lärarmiddag! Åt, drack, pratade, skrattade och dansade. (Då gjorde foten inte så ont än..... Retardfot!) När klockan närmade sig elva var det ganska mycket folk som drog till mp, en klubb i jakan. Hängde på och där var det tyvär inte jättekul. Inte så mycket folk som väntat, men jag hade kul ändå med de som jag var där med. Någon gång innan ett skulle typ några åka, så då drog jag också.

Vaknade idag med en svullen och ledsen fot, hur ont som helst i ena höften (ramlade in i ett handtag på en dörr..). Var dessutom trött, seg och irriterad. Klad hest. Måste hur som helst halta mig ner till förrådet och städa ur grillen eftersom den ska med hem till Edward för lite grillning med klassen senare. Orkar inte, vill inte, men måste. Vill bara sova och äta godis. Strejkar.

Nåväl, måste väl ta tag i livet. Städa ur grillen, få tag på min skjuts, duscha och bli människa igen. Tar med kameran ikväll så det blir väl lite bilder. Har bilder från igår också, men de kommer en annan dag.
Hejdå!

Kommentera

Publiceras ej