Det där med tiden

1kommentarer

Hej!

Det är ju sedan tidigare känt att jag har en tendens att vara väldigt optimistisk när det kommer till tid. Springer alltid till bussen, kommer precis i tid till lektionerna osv. Idag har det varit värre än vanligt. Ställde klockan på 08, två larm. Vaknade, tittade på klockan och den visade 11.34. Hur i hela världen hände det? Visst jag kan väl försova mig och sådär, men jag brukar alltid minnas att klockan ringt. Inte imorse inte. Som tur var var ju min första lektion 13.20 så kom i tid. (Ja, jag fick springa till skolan... Det där med tiden är inte min grej.)

Efter min redovisning vid ett hade jag en dryg timme tills min nästa lektion som var vid tre. Gick till biblioteket och började söka lite fakta till min fördjupningsuppgift i biologin. Tyckte tiden gick väldigt långsamt men tänkte att jag ändå unde passa på att använda tiden. Tittar på klockan, för hundrade gången, då den visar 15.00. Åter igen: Hur i hela världen hände det? Loggade ut, tog mina böcker och gick fort som bara den till salen. Kom som vanligt precis i tid, med vinden i håret såklart. Jag tror jag är tidshandikappad. Kan ej hantera tiden. Borde få typ handikapparkering.

Nåväl, livet fortsätter väl ändå. Tog mig hem efter skolan, tänkte åka in till stan i det fina vädret men fick ingen som ville följa med. Så det fick bli en springtur istället. Det har varit så himla fint väder de senaste dagarna! Vill bara ta med mig en termos kaffe och en bullängd, ta tåget in till stan, titta på de fina körsbärsblommorna i Kungsan och bara njuta av våren. Får väl bli en annan dag!

Nu blir det sängen, natti!

1 kommentarer

felicia - fotokobran

03 May 2012 23:08

hoppas att du får en bra helg, endast några få dagar kvar nu! Sen kan man slappna av!:D

Kommentera

Publiceras ej