BMC

0kommentarer

HEJ!

Idag har jag varit till Uppsala med mamma och spanat in Uppsala Universitet och Biomedicinskt Centrum (BMC) närmare bestämt. De hade öppet hus så vi lyssnade på en föreläsning om hjärnan och sedan biomedicin. Det är alltså det jag förhoppningsvis gör i höst: läser kandidatprogrammet i biomedicin vid Uppsala Universitet. Lever livet osv. Om nu skolan kan räknas som livet...

Nåväl, när vi då var på BMC så passade jag på att fråga några biomedicinare lite frågor. Här kommer ett litet urdrag på våran ungefärliga konversation:
Jag - Är det roligt att läsa biomedicin?
Biomedicinarna - Ja.
J - Gick det bra att läsa vidare direkt efter gymnasiet?
BM - Ja.
J - Okej... Hur är betygssystemet på tentorna?
BM - G, VG eller IG.
J - Okej....... Ja, tack då...


Så de var väl kanske inte de mest pratglada människorna. Tänkte att det oftast är de mer sociala i klassen som brukar ta på sig att stå och prata om kurserna osv. Så om de mest sociala var de som var där blir jag ju mörkrädd. Fast de sa att de hade en tenta nästa vecka, så jag hoppas att det var få som ville ta på sig något veckan innan. Jag hoppas verkligen.

Efter det åkte vi till min farbror och familj som bor i Uppsala. Fikade, tokade på med tre kusiner osv. Skrattade så jag trodde jag skulle dö ett tag. Väldans trevligt. Erbjöd kusarna att komma på skivan som är om ynka två veckor. Våran skiva, om två veckor?! Helt sinnes. Har typ börjatt få panik och det är kaoz med biljetterna. Så vill ni komma blir jag överlycklig! 29 mars, grand garbo Sundbyberg, köp biljett för 120 av mig. Du kanske får specialpris om du är snel *bLink*

Nu är jag trött, som vanligt, och stressad över biljettkaoset. Blir en tidig uppgång imorgon så borde sova nu.
Gonatt!


Förhoppningsvis mitt framtida andra hem; BMC.

Kommentera

Publiceras ej