Minirum

0kommentarer

Hej!
 
Idag har jag varit i Uppsala hela dagen. Gick hemifrån vid åtta imorse och kom hem vid sju. Var trött, men lagade mat och städade! Så nu sitter jag bara och myser med tanken på att mitt rum är rent. Det har blivit så stökigt nu när vi varit fyra i lägenheten och alla byter sägar till höger och vänster. Nu bor hur som helst syster och hennes pojkvän i en annan lägenhet, så då blir det lite lättare att strukturera.
 
I Uppsala tittade jag på ett rum som jag skulle kunna hyra till hösten. Det var några av min farbrors kompisar som hyrde ut. De hade gjort om ett litet garage till en lägenhet på ungefär 45 kvadrat, med två olika rum som de hyrde ut. Jag åkte dit och tittade, det var väldigt ljust och fräscht, men också väldigt litet. Har ritat upp lite som jag kommer ihåg det:
 
Då är det alltså det nedre rummet på bilden, "mitt" rum, som är på fotot. Så såg det ut när man kom in i det lilla rummet. För det var verkligen litet. Jag uppskattade det till ca 2,5 x 3 m så ca... 8 kvm? Det är ingenting. Åh, det var verkligen litet. Inte så centralt heller, ändå vill de ha en hyra på 3700? Helt galet. Blev lite irriterad och kunde bara tänka snålrum när jag såg det. Det hade ju absolut fungerat, men inte riktigt värt så mycket pengar. Så för tillfället ser jag det som en sista utväg. Hugaligen.
 
Imorgon blir jag antagligen väckt tidigt, eftersom mina kusiner ska komma hit vid åtta. Då blir det väl stök och bus med de små mysisarna. Ska bli trevligt. Sen är det ju nästan midsommar också! Som planen ser ut just nu blir det bara mys hemma med familjen. Bra det.
Nu blir det sängen. Natti!

Kommentera

Publiceras ej