Textbook Love in the Textbook style

0kommentarer

Hola amigos!

Idag var jag in till stan för att ordna ett nytt pass. Hade bokat tid i förväg, men kom ändå till polisen en halvtimme tidigare än min bokning. Tog en kölapp för oss som bokat. Pratade med en vakt där om lite frågor osv, han var indier och väldigt pratglad. Jag hade nummer 96 på min kölapp och såg att 95 betjänades i en kassa. Efter det ärendet stängde den kassan. Så jag blev lite förvånad. Ett tag senare öppnar en ny kassa med nummer 97. Blev nervös, tänkte att jag kanske missat min tur och måste vänta i tusen år som alla andra människor där. Frågade den indiska vakten om hjälp igen och jag får veta att jag blir uppkallad senare, de som hade högre siffror hade bara bokning tidigare än mig. Jaha, då får jag väl vänta i 30 min tänkte jag. Indiske vakten pratade lite och helt plötsligt ser jag att mitt nummer står på skärmen. Vid kassa två tydligen, så jag tittar dit OCH DEN STÄNGER?! Springer bort dit som en galning och ska försöka hinna. Hon i kassan sa att hon inte fixade pass, hon lämnade bara ut. Jag tittar tillbaka till skärmen och ser att det är kassa 13, i ANDRA SIDAN AV RUMMET. Så jag kör ytterligare en rush och alla där måste ju ha tyckt att jag var dum i huvudet. Typiskt, dagens ungdom. Ingen koll, bara naiv, osv. Hur som helst kom jag fram till kassa 13, ber om ursäkt och förklarar att jag gick till fel kassa. Ja, hon hade sett det och väntat i nästan tre minuter påpekade den buttra poliskvinnan. Jag tog fotot, skrev under, betalade och gick ut därifrån. Kan lova att jag gick så fort jag kan.
Pinsam tjej.

Nåväl, dagen blev bra ändå. Träffade Anna, som passade mig och mina syskon när vi var små. Som en extra storasyster. Gick hem till henne och fikade, sen gick vi på stan. Jag hittade faktiskt ett par ljusa jeans från Bik Bok på rean. Less på stan men nöjd med dagen åkte jag hem.

När jag kom hem njöt jag av lördagskvällen med lite biologiläsning. Alltså jag lever verkligen skolan nu. Har inget liv. Blir så less men det är inte långt kvar till studenten. Inte långt kvar till Thailandresan heller för den delen. Fick reda på att jag har både religion- och fysikprov veckan jag kommer hem. Heeeeeeeeeee, så det blir väl till att plugga på flyget.

Längtar till våren som en tok

Kommentera

Publiceras ej