Plöggarn

0kommentarer

Sunday, Bloody Sunday.

Idag är det då söndag, alltså stora pluggardagen. Vaknade vid nio och pratade lite med Jossi över skypen. Eftersom det är så stor tidsskillnad blir det lite konstiga tider vi kan prata med varandra. Efter det samtalet, frukost, dusch och lite städning har jag förvisat mig till datorn och svenskarapporten om modernismen. Så jag har läst (typ halva) Farväl till vapnen av Ernest Hemingway. Så frusktansvärt tråkig bok. Nåväl, den ska jag skriva en rapport om. Den ska vara inne imorgon måndag, så jag har lite att göra idag. Dessutom borde jag verkligen plugga matte också, med tanke på att jag har matteprov på onsdag och har glömt allt över jullovet. Behöver jag säga att jag längtar til studenten?

Så idag ska jag plugga. Plugga plugga plugga. Mitt liv just nu. Det kommer bra saker också, komer bli en grym och händelserik vår. Först blir det Thailand i februari och nu är biljetten bokad! Åker den 22 februari och kommer hem den 6 mars. Blir alltså nästan i två veckor, ehihihohoh. Senare i vår blir det massa studentskivor, bland annat min klass har den 29e mars, studentfix och förhppningsvis trevligt vårväder. Om fyra och en halv månad tar jag dessutom studenten, som om det vore något viktigt. Tjafs. Jag kan ju bara strunta i det helt och hållet.

Nu blir det att återvända till rapporten.

Kommentera

Publiceras ej