Graceful in the morning light

0kommentarer

Hejsan!

Sitter här vid datorn och känner mig faktiskt rätt lugn och harmonisk. Har varit så stressad den senaste tiden så det känns riktigt bra. I måndags klagade jag ju över min ledsna mage och mycket riktigt var den ledsen, för ett tag senare kräktes jag. Under kvällen tömdes min mage tre gånger. Extremt skönt. Vilka roliga ironiska skämt du drar Lina. Nåväl. Jag låg i soffan hela tisdagen och vågade mig på benen igen på onsdagen och sedan dess har jag bara mått bättre och bättre. Jobbade 12 timmar i fredags och några fler idag. 13dagshelgen också, vilken innebär storhelgstillägg, vilket innebär mycket pengar!

På måndag börjar skolan igen och jag har haft snart-börjar-skolan-ångest nästan hela lovet eftersom jag haft fullt upp och inte hunnit plugga någonting. Väldigt, väldigt dumt. Så jag ska sluta tänka på det för allting löser sig, det gör det ju alltid.

Igår efter jobbet var jag så sinnessjukt trött, satt vid 20.00 och övervägde att sova. Blev sängen en timme senare. Rolig fredagkväll haha. Idag hur som helst jobbade jag inte lika länge och kom hem medans det fortfarande var ljust (kändes väldigt konstigt). Blev helt fascinerad av ljuset, har nästan glömt bort att solen existerar. Längtade till våren och ritade lite. Skönt att bara kunna ta det lungt ett tag. Imorgon är sista dagen innan lovet och den dagen jag har skjutit upp allt plugg till. Så det blir till att läsa kemi som en dåre. Vilken tur att det är så lätt. (Ironi igen)

Sen har jag ju faktiskt lovat detaljer om nyår och min Sundsvallsvistelse. Kom dit den 28, var hos pappa i två dagar, firade jul, var på birsta, såg film osv osv. Sådant som hör julen till. Sendan träffade jag min kära Julia Åström och vi spelade Zelda en hel natt nästan. Tror vi slutade spela vid fem dagen före nyår och sedan gick jag upp tio. Smart att sova knappt fyra timmar före en kväll man knappt ska sova igen. Åkte till Hemmanet och Victoria där vi gjorde oss i ordning inför det nya året och åkte sedan hem till Johan där det blev finmat och grisvin. Fin kombo. Var väldigt trött men hade det kul och frös in tolvslaget som man ska. Var runt på lite fler ställen innan kvällen slutade hemma hos en annan Julia sent på natten i hennes iskalla lägenhet. Men oj så mysigt vi hade det, täcket var tjockt och gosigt vill jag lova. Var hos henne på förmiddagen under nyårsdagen, sedan åkte jag lastis ner till Stockholm igen. Herre vilken tid det tog, men gratis tackar man ju inte nej till.

Det kanske inte syns så bra på den här bilden, men jag hade galet långa lösögonfransar!

Richard visar upp sina fina rosa strumpor.

Anton delar ut champange till allt och alla.

Hahahaha jag och Julia ramlar ut i natten ♥


Nu blir det lite mys i soffan innan jag ska sova.
Hejdooooooooooooooooooo


Musik - Fleet Foxes och i mina lurar nu finns just nu Tiger Mountain Peasant Song

Kommentera

Publiceras ej