Sovmorgon och ett trevligt sms

0kommentarer

Hej!

Idag hade jag en lång sovmorgon! Började inte förän 12.35 så ställde klockan på 10.00. När jag slog på telefonen efter jag vaknat fick jag ett sms som det stod var från Karolinska.

"Tack!
Det blod du gav har nu kommit till nytta för en patient.
Hälsningar, Blodcentralen"

Så mitt, eller ja det som var mitt blod rinner nu i en annan människa. Känns lite bisarrt men det är ju såklart bra att blodgivningen kom till nytta. Efter en seg frukost tog jag mig ner till skolan och kom som i vanlig ordning typ 30 sekunder innan lektionen började. Jag kom ju i alla fall i tid, haha. Nej, men jag måste verkligen försöka skärpa mig och komma i bättre tid. Hur det nu ska gå till.

Idag hade vi första "riktiga" massagepasset i massagekursen. Tidigare har vi bara haft teori och varit på gymmet(?). Så det var djuriskt skönt att ligga och bli masserad ett tag kan jag lova. Efter det släpade jag mig hem och tog med mamma ut på en promenad medans det fortfarande var lite ljust ute.

Efter jobbet i helgen var jag in förbi apoteket i Jakan och beställde twinrix. Idag skulle det ha kommit men jag glömde gå förbi efter skolan, så det får bli imorgon istället. Nu börjar resan närma sig ordentligt. Den 22 februari åker jag till Thailandet och kommer hem den 6 mars. Alltså har jag varit till Thailand och kommit tillbaka till Sverige inom en månad? Herre vad tiden går fort! Ska ha med mig massa grejer och fixa saker innan dess. Lär ju vara i upplösningstillstånd dagarna innan.

Nä, nu ska jag hälla i mig en massa te och läsa biologi.
Hejdå!

Kommentera

Publiceras ej