Alltid på söndagar

0kommentarer

Hej!

Jag älskar all pluggstress man får på söndagar, så himla trevligt. Jobbade i fredags och lördags, gick faktiskt rätt bra, var inte så överdrivet trött. Efter jobbet i lördags kom Amanda hit så råpluggade vi biologi och bakade muffins. Naturarnas underhållning = skolan. Lite så var det, men äsch, studenten är faktiskt inte långt borta. Dessutom tar ju jag (väldigt) snart en nästan två veckor lång semester från skola, snö och allt som heter Sverige.

Idag var jag och mamma bort till Barkarby handelsplats och kollade ryggsäck på stadium. Tänkte då köpa en stor rygga som jag kan ha när (och om) jag reser i framtiden, skönt att slippa resväska då. Såklart hade jag tänkt använda den när jag åker till Thailand också.

Hur som helst, jag hade kollat in en väska i förväg så hade tänkt pröva den och sedan köpa. En snabb och enkel handling. Icke sa Nicke. Kom dit och väskan satt jättedåligt?! 800 kronor och det var dålig kvalité. Blev less och försökte prova andra, fick hjälp av en tjej som var riktigt dålig på väskor och allmänt konstig men hittade ändå ingen väska som satt bra. Alla skar in i nacken. Jag har för bred nacke helt enkelt. Kul! Till slut hittade jag en väska, som efter många ändringar på inställningar, faktiskt satt rätt bra. Så köpte den för tusen kronor, dyrt.

Efter vi varit på Stadium gick vi in en snabbis på IKEA, jag suktade efter en egen lägenhet och inredning. Vi for hem och jag satte mig med biologin igen. Imorgon har vi prov på immunförsvaret och matspjälkningen, massa grejer att komma ihåg. Skulle egentligen skriva en lab till biologi breddning också, men det fanns det inte tid till. Lite stressad inför provet och att det är på en måndag gör ju inte saken bättre. Jag har sagt det många gånger förut: det får gå som det går.

Våndas lite över studentklänningar nu också. Ska ta med mig en bild till Bankok på hur jag vill ha klänningen och sy upp den där. Måste bara bestämma mig hur jag vill ha den och hitta en bild. Lättare sagt än gjort. Vill ha en väldigt enkel klänning i vitt, gärna lite urringat i ryggen. Hittar dock ingen bild som stämmer med min idé.

Tänk dessa klänningar i vitt!


Funderar på typ en sån här? Den är verkligen jättefin fram, men vill gärna ha den lite mer urringad i ryggen.
Det skulle ju vara fint med en mer linneaktig klänning (om man kan säga så?). Som den vinröda, fast inte med spets över. Axelbandslöst är ju också jättefint, men jobbigt om man ska behöva dra upp hela tiden.
Åh jag blir galen! Nåväl, det löser sig nog det med.

Nu ska jag läsa lite till och sedan sova.
Gonatt!

Kommentera

Publiceras ej