Working on the chalkboard once again

0kommentarer

Hola!

Idag är det onsdag och jag har inga vanliga lektioner. Ingen lab den här veckan så skulle bara ha engelska och biologi. På engeslkan redovisar halva gruppen idag sin bokpresentation och andra halvan nästa vecka. Jag fick tid nästa vecka, så ingen engelska för mig idag. Biologin är också inställd eftersom vi ska in till naturhistoriska i eftermiddag och gå på en föreläsning. Så min enda "lektion" idag börjar 18.00.

Hade tänkt gå ner till Maria sen och fixa min fotouppgift. Har skjutit upp det till sista dagen, som vanligt då. Efter det åker vi kanske in till stan lite tidigare, jag hade tänkt pröva ett par skor om jag hinner. Har spanat in ett par sjukt snygga från Scoretts hemsida och vill testa på lillfoten. Om de sitter bra så blir det nog mina studentskor!
Möms!

Sitter här nu och gör min ordlista till engelskan. Vi har läst böcker av nobelpristagare i litteratur och ska göra en ordlista och en muntlig recension. Åh vad jag inte är peppad på skolan. Jag fick i alla fall redovisa min bok nästa vecka istället för idag, så det var ju skönt. Men jag har fortfarande mer än 100 sidor kvar så det blir väl till att läsa, läsa, läsa.

Nu ska jag ta tag i lite saker här hemma. Plocka på rummet för att se om jag kan hitta mitt golv, läsa bok, göra lite lunch osv osv.
Så vi hörs senare!

Kommentera

Publiceras ej