Osmos kosmos

0kommentarer

Hola!

Idag är jag riktigt trött, höstmörkret börjar märkas ordentligt. Somnade faktiskt med pannan i handen under de 10 sista minuterna av fysiken förut idag. Riktigt illa. Nu sitter jag ändå här och skriver en grej till biologin om osmos. Alltså, hur mycket låter inte ordet osmos som kosmos?! Tänker bara på Doktor Kosmos. Det var en riktig man det.

Underhållning när den är som bäst!

Nåväl. Nu sitter jag alltså här och pluggar. Som alla andra kvällar. Skolan är mitt liv. Imorgon ska jag vara med i en mattetävling dessutom. Tänkte att det kunde vara en rolig grej att testa sina allmänna mattekunskaper osv osv. Det är i 5 timmar. 5 sjuka timmar. Fick ett gammalt prov av matteläraren att kolla på förut idag. Uppgifterna var helt sinnes så jag fick typ panik. Ville dra mig ur osv. Nu vet jag inte riktigt. Kan ju gå dit och bara pröva, om det blir helt pannkaka är det bara att jag går därifrån till mina vanliga lektioner. Man får ju en macka och dricka lixxx.

Jaja, jag får väl fundera vidare. Skulle kännas lite mesigt att maila läraren nu och typ "njäää, jag känner inte riktigt för att komma imorgon... Men vi ses på nästa mattelektion!" Huga vad jobbigt livet blev nu.

Ska ta mig lite te och ägna mig åt pluggandet, det eviga pluggandet.

puss



Pigg, piggare, Lina.

Kommentera

Publiceras ej