Who will fall far behind

0kommentarer

Var hälsad!

Slutade skolan tidigt idag
så var hemma redan runt ett. Var så rastlös, uttråkad och på jättedåligt humör. Ville inte göra någonting. Eller snarare, det fanns inget att göra. Pratade lite med mamma och vi bestämde oss för att fara in till stan och gå på Fotografiska Museet. Var jättefina utställningar, gillade verkligen Helen Levitts Urban Lyrics. Sjukt häftiga bilder.

När vi tittat färdigt
gick vi till kanske världens minsta och mysigaste fik där vi möttes av en så underbar farbror. Det var han som ägde fiket och han hade en basker, snusnäsduk, slitna byxor och en helt underbar brytning. Gissar på att han var grekisk för maten var grekisk, på väggarna satt bilder med grekiska teman, till efterrätt kunde man få äkta grekisk yoghurt med honung och valnötter osv osv. Det var superlitet men himla trevligt! Fick riktigt god mat, kaffe och en chokladcrossiant till efterrätt och framför allt: ett fantastiskt humör. Den lilla gubben var som koncentrerad lycka. Vet inte riktigt vad det var med honom men han var så himla trevlig. Ojoj, dit måste jag återvända!

På vägen till pendeltågen
stannade vi och köpte gitarrsträngar eftersom D-strängen på våran gitarr är trasig. När vi kom hem blev det då till att spela lite. Mycket trevligt. Försökt lära mig skinny love med bon iver på guran då. Gick rätt bra faktiskt.

På tunnelbanan
såg jag att teknikmagasinet sålde djurmasker till halloween. Fanns såna klad hest-masker. SÅ SJUKT LÄSKIG. Jag ska lätt vara det.

Hej. Jak er klad hest. Var min ven.



Nä jag är för trött för det här.
Gonatt!

Kommentera

Publiceras ej