Höstlov

1kommentarer

Vilket lov jag har. Igår var jag på skolan i åtta timmar och skrev högskoleprov, idag sitter jag mentalt fastkedjad till datorn och skriver biologirapport. Vill inte ens tänka på all matte jag måste göra. I slutet av veckan, då ska jag minsann vara färdig med plugget och bara chilla!

Högskoleprovet var det ju också. Skrev det som sagt igår och det gick väl sådär. Var ju förberedd på att uppgifterna skulle vara svåra, men det svåraste var tiden. När jag skrev första mattedelen hade jag inte ens börjat på sista delen av provet (som var rekommenderad att ta 23 minuter) när provvakten sa att det var 5 minuter kvar. Jag fick en aning panik. Som tur var så var det just den delen som var "provdel". Alltså; resultatet räknades inte för det var typ test inför nästa år eller liknande. Tur för mig, haha. Dagen gick faktiskt rätt fort. Helt plötsligt satt jag på femte och sista provpasset. När jag kom hem kollade jag mitt eget resultat. Fick 109/160 om jag räknat rätt osv så det borde bli 1,36. Inget resultat jag direkt kan söka in på utbildningar med, men det var skönt att ha skrivit provet en gång. Till våren, då bilr det bättre!

Nu är det ju lov och veckans plan är följande:
Måndag - Plugga matte på dagen. Träffa Mårten, Filip och Hugo på kvällen med kanske lite bakning och trevligt umgänge.
Tisdag - Åka till Karolinska Institutet med Filip och jobba med vårat projektarbete
Onsdag - Träffa några från forskarskolan på en liten reunion inne i stan. Vid tre går mitt tåg mot Sundsvall. Ska sova hos Julia. Vara i Sundsvall och mysa, träffa grymma människor, fika, prata och bara ha det bäst tills jag åker hem på söndag.
Söndag - ångest över att skolan börjar igen

Nåväl. Nu ska jag väl laga lite mat innan jag återvänder till min så mysiga rapport.
Hörs!



1 kommentarer

Josefin

31 Oct 2011 02:50

Fiskis! Vad duktig du ar som gjorde provet!! Och som du sa, det blir battre ju fler ganger du gor det. :) Saknar dig sa sjukt mycket och hoppas kunna prata med dig lite innan vi aker tillbaka. Hoppas du far ett mysigt lov gumman. Pusspusspuss <3

Kommentera

Publiceras ej