Vilse i staden

0kommentarer

Hola!

Idag skulle jag och Filip in till Karolinska Institutet för ett litet studiebesök för vårat projektarbete. Vi hade bestämt träff där med våran mentor, som också heter Filip (men han kallas kungen), från forskarskolan vid stora ingången klockan 13.10. Vi tog oss dit med tåg, sen buss och vandrar runt i det stora området, frågade om vägen osv. Vi hittade inte riktigt så blev lite sena. Då ringde telefonen och vi tänkte att det var Kungen som undrade var vi var. Ja, som vi trodde var det han som ringde och sa typ såhär:
Kungen - Tjena, var är ni?
Jag- Ja, vi är precis utanför stora ingången, så vi kommer nu
K- Jaha, ni är i Solna va, höhö (ironiskt)
J- Ja, det är vi! (blev lättat över att vi var rätt)
K- Jaha.... Jag är på KI i huddinge. Det var ett skämt....
J- ........ Ehh.. Okej.

Så, vi fick fara ut till Huddinge istället. Fanns ju då tydligen två delar av Karolinska Institutet. En del i Solna och en i Huddinge. Vi tog oss dit hur som helst och fick se KI, så det blev ju bra ändå. Blev en del farande så vi var rätt trötta på tåget hem haha.


Ja, vi åkte alltså från Solna till Huddinge. Blev en bit extra att åka om man säger så.

Nåväl.
Har packat ikväll, för imorgon åker jag ju till Sundsvall. Innan tåget går ska jag in till stan för en liten reunion med de från forskarskolan. Trevligt innan jag åker. Ska bli så kul att få åka upp nu. Har verkligen längtat den här gången!

Nu blir det sängen för min del.
Ha en fortsatt bra vecka alla fina!

Kommentera

Publiceras ej