Up all night

0kommentarer

Tjänare!

Igår tänkte jag att jag skulle lägga mig i någorlunda tid så att mitt dygn inte blev helt felvänt. Så jag gick och la mig vid 12. Lyssnade lite på iPoden. Vände på mig. Tittade lite i taket. Bytte kudde. Vände på mig igen. Gick upp på toa. In och la mig igen. Vände och vred. Kollade på klockan och den visade 03.36. Vände på mig igen. Gissar på att jag somnade runt fyra. Bra Lina, nytt personligt rekord med att ligga vaken i fyra timmar utan att sova. Skönt. Om man ändå kunde somna på typ tre minuter, som vissa andra....!

Idag vaknade jag ändå vid 10 då. Åt adventsfrukost med lilla mamma. Spelade adventsmusik och tände ljus, så som det ska vara! Sen har jag pluggat biologi och svenska, tvättat sommardäcken med mamma, ställt in cykeln i förrådet och bara pysslat på. Förut ringde farbror Bosse och undrade om jag och mamma skulle komma förbi Uppsala. Så då blir det till att fara dit en sväng. Det är tydligen adventsgudstjänst och kanske inte superkul, men det ska bli trevligt att träffa kusinerna. Sen hade jag tänk fråga om de kan kolla med sina friendz närmare våren om de har något rum eller en lägenhet till övers som lilla jag kunde hyra.

Nu ska jag äta gomat och sedan fara till Uppsala!
Hajdaa!

Kommentera

Publiceras ej