Mysfredag

0kommentarer

Hej

Har haft en riktigt mysig fredag. Skolan var väl kanske inte så mysig, men ändå bra. Hela dagen blir uthärdlig bara för att man vet att det är sista dagen innan helgen. Fast sista lektionen är kemi och våran lärare håller verkligen kvar oss på minuten. Vid typ 15.14 frågade Nimrod och Sam om vi inte slutade kvart över. Jodå, svarade kemiläraren, men det var inte klockan än. Tokigt.

Kom då hem vid fyra och började förbereda för kvällens middag. Som jag sagt tidigare skulle mina två kusiner Marcus och Rickard komma över. Var himla trevligt, vi åt tacos, toppade med chokladfudgetårta och kaffe. Kakan var ju så sinnesjukt god men också riktigt mäktig. Tog en "lagom" bit och är fortfarande dömätt. Så den hoppas vi räcker ett tag.

Klockan åtta var det dags för idol-final.
Rickard skulle på vidare äventyr men Marcus stannade kvar i soffan. Så vi satt och hejade på Amanda med varsin stor temugg. Bra fint. Jag måste ju säga att rätt person vann. Hatten av för Amanda, vilken tjej!

Ikväll har jag verkligen kunnat ta det lungt. Himla skönt, har varit så stressad på sistonde. Nu sitter jag här och bara chillar med datorn i knät, lyssnar på Adele och läser lite blöggar. men jag känner hur ögonlocken blir tyngre så det är nog snart dags att krypa till kojs.

Imorgon blir det pepparkaksbak hos Filip! Hur mysigt? Supermysigt! Ska försöka plugga lite innan dess, måste skriva mitt svenskatal. Har svenska nationella på måndag, muntliga delen. Har lite panik och skjuter det därför framför mig, ingen bra taktik. Nåväl, det går nog ändå.

Nu blir det till att borsta tänderna.
Gonatt

Kommentera

Publiceras ej