Idag är det min dag

0kommentarer

Ja var ska jag börja egentligen? Jag tror jag delar upp min helg, det blir så mycket att skriva.

I fredags
kom Victoria, Elin och Steffy med tåget från Sundsvall. Vi fikade på stan, åkte hem hit och tittade på gamla bilder tills vi grät. Vi la oss runt tre-tiden.

På lördag vaknade vi runt 12, alla var trötta och sega. Resten av dagen gick fort när vi gjorde oss i ordning och förberedde för kvällen. Runt fem-sex kom några av mina Stockholmsfriendz så åt vi tacos och chokladfudgetårta. Det var ju firande av min födelsedag som bara var timmar bort så vi drack lite champange osv. Efter kortspelande och annat trevligt tog sig ungefär hälften av oss in till stan för att gå på en klubb vid namn ace. Kom in 00.10 ungefär, efter tio långa minuter som myndig. Sedan var det bara dans, dans, dans tills de stängde vid tre. När vi skulle ta oss hem blev det lite krångligare. Pendeltågen går inte under natten så vi skulle ta nattbuss men hittade inte hållplatsen för den buss vi skulle ta så allt blev kaoz. Efter ett tag såg vi en buss som var påväg mot Jakobsberg så det var bara att rusha till hållplatsen för att hinna. Sov nästan hela bussresan, sköntis! Kom hem vid 05.30 och då städade vi lite i köket, fixade med disk och matrester. Somnade snabbt när vi la oss vid sex vill jag lova.

Mat mat mat!

Glögg! Med smak av choklad och chili, namnam!

Fick jättefina presenter! Glögg, parfym och bodyscrub! Blev kald hest!

Tårte, gott.


Elin och Steffy, finizarna.

Alla som var så med på bilden hahaha.

Jag och Vickan langar posen.

Jag vet inte vad Steffy gör här. Slickar mig på kinden kanske.


Gänget som drog in till stan!

Dansn.

Steffy blev jättegrön.

Sista bilden från den kvällen, fint de!

Idag söndag vaknade jag strax innan tio och kanske en halvtimme senare kom mamma hem och gjorde tårtfrukost. Fick tårta och paket på sängen, så som det ska vara när man fyller år. Fick en klocka, en ansiktskräm från body shop och ett par pyjamasbyxor. Vi gick upp och åt frukost, alla var extremt pigga efter fyra timmars sömn. Pappa ringde på skypen och grattade, var lite kryptisk och frågade om Josse ringt. Det hade hon inte då, men hoin ringde från Bali(?) ett tag senare. Hon bad mig att gå in på mailen för hon skulle skicka en bild.

......... SKA JAG ÅKA TILL THAILAND?!?!?!??!?!?
Herre vad jag längtar! Åker dit själv över sportlovet för att möter Josse och JC som redan är där! Nu måste bara pass, vaccination och kanske en ny bikini fixas, sedan är jag fit for fight.

Så jag blev allmänt hypad, har nog inte riktigt fattat det än. Jag menar, vem får en resa till Thailand egentligen? Helt sinnessjukt! Fick det då alltså av pappa, Josse och JC. Det var därför pappasen varit så mystisk när han ringde först. Mamma har varit sneaky hon med, hon har kollat med mina lärare ifall det är okej att jag missar skolan några dagar innan sportlovet. Himla tokisar allihopa!

Så efter jag fått reda på att jag skulle till Thailand blev jag allmänt chockad och darrig typ. Vi åt lite, gjorde oss redo för dagen och sen tog sig mina Sundsvallsdamer in till stan och tåget hem. Jag och mami fick åka hem och snabbplocka lite, vid tre kom några av mina släktingar på födelsedagsfika. Begravde mig själv i soffan med tre kusiner ovanpå mig och slog på djungelboken. Somnade typ hela tiden haha. Bra pigg, man mår som man förtjänar. Fick en tröja, pengar, blommor och ett presentkort på IKEA.

Ja så då var den här födelsedagen nästan slut. Är så himla nöjd men det känns ändå inte riktigt som min födelsedag av någon skum anledning. Haha, jag måste väl bara smälta det hela lite. Ska väl ta tag i de 97 (än så länge) grattisarna jag har på facebook. Jag ska bannemig svara på alla!

Puss

Kommentera

Publiceras ej