Jag ser ljuset

0kommentarer

Jag ser ljuset! Jonathan, Jag ser ljuset!

Ja, lite så har min dag varit. Har haft många funderingar kring vad man ska göra efter gymnasiet på sistonde. Tänkte kanske åka till Japan ett år efter studenten och jobba som engelskalärare eller kanske läsa vidare direkt. Om jag skulle fortsätta läsa så kändes medicinbiologi/biomedicin roligast. Men skulle det leda til ett jobb som jag skulle gilla, eller skulle jag bli less?

Idag var det då SACO-mässan i Älvsjö. Alltså var massa skolor som man kan söka till efter gymnasiet där, höll seminarer och svarade på tusentals frågor. Jag ville ju kolla de olika skolorna som hade just medicinbiologi så pratade bland annat med Linköping och Lunds universitet, Karolinska Institutet och Uppsala universitet. Alla verkade ju bra, men Uppsala, det verkade underbart. Jag blev helt såld på Uppsala. Vet inte riktigt varför men det kändes bara rätt. Så som det känns just nu blir det nog medicinbiologi på Uppsala i höst. Helt underbart!

Ikväll ska jag hem till Maria på middag för en girls night. Ska bli jättetrevligt att umgås lite. Det har varit så himla mycket i skolan på sistonde så det blir nog bra att få tänka på annat. Men imorgon, då blir det andra bullar, för då måste jag verkligen plugga fysik. Har prov nu i veckan så min näsa lär växa fast i fysikboken. Ja, det blir nog bra det med.

Så när jag var och pratade med några som läste medicinbiologi från Uppsala hade det massa reklam och gratisgrejer. Alla gav ju ut pennor, brochyrer, skrivblock, klubbor, sudd, markeringspennor och jag vet inte vad. Men där vid Uppsalas monter i alla fall hade de den häftigaste reklamen någonsin. Det var som en liten medicinförackning som det stog biomedicin på. I var alltså små godisar i tablettform som såg ut som medicin och på bipackssedeln stog det info om programet. Så himla grymt!


Nu blir det lite plugg och sedan middag.
Ciao!

Kommentera

Publiceras ej