12-09-2010

0kommentarer

Snart val, bambaaaam!
Har kollat på debatten ikväll på ettan mella Reinfeldt och Sahlin. Spännande faktiskt, även om jag inte är den mest insatta i politiken. Personligen tyckte jag det var en klar vinst för de rödgröna men har uppfattat att åsikten är splittrad. Gick in på svt's eftersnack och i chatten stog det "Mona Sahlin har fan inga riktiga argument" och i nästa "Nu vinner vi Mona" osv. Men enligt senaste statistiken leder väl alliansen med 8% eller något? Huga, tur att jag har fyra år till innan jag måste välja mellan alla lurande, vältaliga och karismatiska politiker. De vet nog hur man pratar allt! Ska bli spännande att se vad som händer, vem det blir som vinner och om det faktiskt blir förändring. Om Reinfeldt vinner igen och det inte blir så bra och underbart som han lovat känns han lite körd. Men vad vet jag, en ovetande ung flicka utan vidare information?
Stör mig fruktansvärt hur den ena säger "arbetslösheten har stigit under din regeringstid" och den andra säger "Arbetlösheten var såhär hög näs vi blev valda". Vem myttar? Usch, nu överger jag det ämnet.



Har varit hem över helgen också! Hade väldigt trevligt måste jag säga. I fredags kom jag till Sundsvall runt 10, då blev det skvadern. Stannade där tills ett någon gång. Sen gick jag ner till stan och mötte Julia. Vi gick til waynes och fikade. Där träffade vi Moa och de andra nyintagna vigoristerna, hähä. Efter det åkte vi till Njurunda och handlade mat. Vi köpte kylling och massa annat mumsigt som sedan tillagades hemme hos Julia med Stephanie, Martin och Amanda. Åkte in till stan och pappa igen vid 7tiden. På lördag blev det en relativt tidig morgon. Började med att träffa Frida på waynes. Bra att börja dagen med en STOR mugg varm choklad med grädde och marsmallows? Jadå, det var ju gratis! Hade ett fullstämplat waynes stammiskort, så behövde inte betala. Sen fikade jag en gång till med Julia, Elin och Vickan. Blev ännu mera mat vid fyra, för då skulle det ätas p-p-p-p-p-izza på texas med min oldklassie. Hem på kvällen för lite mysiskväll med familjen. hohohohohoh. En hel dag med mat!
Idag har jag sett på Fredriks fotbollsmatch. Han är så duktig, lillponken. :') Gjorde ett mål faktiskt, han var lätt bäst! (hehehehehehe, stolt storasyrra!) Min buss gick sen vid 12.30. Det var hemst. Satt trångt, obekvämt och allt sög. Huga. Men nu är jag hemma och allt är bättre. Förutom mina mattekunskaper. Borde kanske förbättra dem.... Nä.

Nuuuuuuuuuuuu ska jag nog göra mig i ordning och snart sova. Blir japanska imorgon vid 08.20, skoj! Sen kommer murmär på eftermiddagen, wohoooooo!
Gonaatt!

Kommentera

Publiceras ej