05-09-2010

0kommentarer

Yo!
Jag hatar söndagar, de är rätt onödiga. Varför inte bygga en vecka av torsdagar, fredagar och lördagar. Torsdag är det skola och sådär, så man får längta till helgen.

Jaja. Det blev japanska i torsdags! Det hade varit imåndags också, det enda problemet var att vi hade fått fel sal. Lektionen höll på, en trappa upp. Det var ju trevligt att det blev av hur som helst.

connichiwa, watashi no namae Riina desu - goddag, mitt namn är Lina. Gissar på att det blir riina.. De uttalar inte L, de där japanerna...
Watashi wa suweeden-jin desu - jag är svensk.
Iie chuugoku-jin dewa arimasen - jag är inte kines.
watashi wa juunana sai desu - jag är sjutton år.
Anata no namae wa nan desu ka - Vad är ditt namn?


Jag kan fortsätta i en evighet, det var svinkul. Blir mindre roligt när man ska lära sig skriva och läsa de japanska tecknen. Förstog knappt vad läraren sa när hon pratade svenska. Hur blir det då när instruktionerna övergår till japanska? hjälp!

Kommer hem nästa helg, ska bli otroligt skönt. Blir troligen Njurunda fredagkväll och klassen lördag eftermiddag. Sen blir det väl annat trevligt emellan!

Vi hörss!

Kommentera

Publiceras ej