14-10-2010

0kommentarer

Holaa!
Ikväll har jag ingen träning och nästan inget plugg. Det känns väldigt konstigt.. Visste inte riktigt vad jag skulle göra av tiden så jag såg på corpse bride. Mysiig höstisfilm! Nu lyssnar jag på soundtracket till nightmare before christmas också. Hm, tar nog fram ritplattan snart, det kliar i fingrarna. Mihih, tack för inspirationen Tim.

Nu på engelskan håller vi på att skriva noveller, eller ja, short stories. Vi började för någon vecka sedan och har fortsatt jobba med den kladden vi skrev då. I början hade jag absolut ingen aning om vad min skulle handla om. Började bara skriva på måfå och det sög. Syftet med uppgiften var att få novellen att den skulle vara spännande, man skulle vilja fortsätta läsa. Vi hade gått igenom olika grejersom kunde göra texten mer spännande innan så jag visste verkligen hur dålig den var, det fanns inget med texten som var spännande alls. Så idag, lektionen före redovisningen, skrev jag om den helt. Jaja, nu är jag nog nöjd, skönt! Vi har inte fått skriva hemma på den här uppgiften, någon idot hade kompierat från internet till den förra uppgiften. Så läraren ville inte veta av något fusk = vi fick bara skriva på lektionstid. Nu ska man iaf få ta med texten hem, så man kan träna till den muntliga redovisningen. Yep, spännande. Nu går jag till mitt rum och ritplattisen.
Hejdaaaah!

Kommentera

Publiceras ej