Törnrosa

0kommentarer

Hej!
Slutade tidigt idag, fruktansvärt skönt! Engelskan var inställd. Eller ja, halva klassen skulle ha seminarium idag eller på onsdag om en bok vi har läst. Min grupp fick sista tiden på onsdag, kashing! Så jag traskade hem runt 12.30. Satt vid datorn och halvdåsade. Beslöt mig sedan för att sova en stund, när jag ändå hade tid över. Så jag sov i en dryg timme, mums. Mamma kom hem från jobbet under tiden och när jag kommer ut till vardagsrummet sitter hon i soffan med datorn i knät med huvudet bakåt och stängda ögon. Hon sov som ett litet barn. Så vi var rätt trötta båda två tydligen.

Nu har jag ätit lite macka och ska ta fram lite plugg. Samhällskunskap, som alltid typ. Fick dock bara tre sidor att läsa igenom eller något. Ovanligt lite för att komma från Cris. Idag fick vi tillbaka proven också! Vi satt och höll andan medan hon delade ut resultatet typ. Jag fick 58/69, och mvg-gränsen var 55 eller 56. Lycka! Trodde jag aldrig. Men men, där ser man! Nu kommer dock nationalekonomi, mindre kul.

Sen blir det lite träning också, wiho. Äter för mycket och tränar för lite. There'll be consequences! Så ja, det ska bli najs. Kulkulkulkulkul!

Matte på japanska är suugaku. Om man vill göra en mening till en fråga sätter man bara ka på slutet. Alltså blir:
Matte? = Suugaku ka.
Hm, fin kombination.

Jaaaaaaaha, men nu ska jag väl gå och göra något "viktigt".
HEIDÅ
Linas Kalles kaviar

Kommentera

Publiceras ej