Så mörk är natten i midvintertid

0kommentarer

...men se då nalkas Lucia!

Idag är det den 13 december och Lucia. Började dagen med, oväntat, Lucia på TVn. Åt frukost och drack te till fina toner från södra latins kör. Dock var Shirley, Sanna, och Sonja där och sjöng några sånger. Visst, de är duktiga men de förstör ju hela grejen med lucia lite! Darin var med också. Kören gjorde allting jättefint och om jag hade fått bestämma hade artisterna skippats helt. Men, nu var det ju inte jag som gjorde valet.


Mycket att göra den här veckan.
En massa. Till helgen är det my birthday och det är massa som ska fixas för det. Lördag förmiddag kommer lite släkt hit så då blir det pajer och tårta. På kvällen kommer några ur klassen och då blir det kakor, kladdkaka och mjölk! Söndagen kommer Morbror med fru och barn, då blir det ännu mera tårta.

Alltså, att göra:
Städa, baka 2 "klassiska" tårtor, en chokladfudgetårta, kakor, kladdkaka, laxpaj och en tacopaj. Oj. Måste plugga massa också. GAH. Jag er jetehtröt hest okkso. Funderar på om jag ska stanna hemma från träningen ikväll så jag verkligen kan plugga tills matteprovet på torsdag. Tror jag gör det. Får lite ångest eftersom jag knappt kommer träna något den här veckan och nästa vecka är det lov fram tills januari någon gång. Lär väl bli några extra kilon av julmat och andra goda onyttigheter framöver. Gott!

Ja, jag lär väl sova en timme eller något innan, men ikväll ska det pluggas matte.

HEJDÅ

Kommentera

Publiceras ej