21-08-2010

0kommentarer

Okeeeeeeeeeeeej, nu ska jag berätta lite om min första skoldag!
Gick uppvid åtta och duschade, gjorde mig iordning, åt frukost och stressade upp mig själv som en galning. Moa och Julia var fortfarande kvar, men de låg och sov. Jag tar mig iväg ner mot skolan och vet inte riktigt vad jag ska vänta mig. Syv:en Helen skulle jag träffa vid 10 i tio för att bli slussad till ett klassrum med min övriga klass. När jag kommer genom ingången står Helen där, men jag ska inte gå med henne. Hon har haffat två ur min klass, Emma och Lisa tror jag de hette, som skulle följa mig dit. Supernervös och lite småblyg Lina + två nya tjejer. Det blev lite småstelt och awkward. Vi stannade i korridoren med några fler som tydligen också var klassen. Står där som ett fån och säger ingenting. Sen går vi till klassrummet. Ganska tomt, det var ju tio minuter kvar tills vi skulle börja. Jag visste inte om jag skulle gå fram till klassföreståndarna, de hade jag träffat innan, eller om jag skulle sätta mig och i så fall vart? Det slutade med att jag satte mig brevid Lisa. Klassen droppade in och vi började. Först hade vi lite grejer att gå igenom, blabláblabla, det vanliga i skolan. Efter det skulle vi gå och möta några av de nya ettorna oh guida dem runt skolan. Som tur var blev vi indelade i grupper så jag behövde inte kunna något, hahaha. Hamnade i en grupp med Thomas och Mårten. Vi pratade lite, wow. Ettan all over again! Hur som helst, vi gick runt med våra ettor och det blev en visning lika mycket för mig som för dem. Sedan skulle vi käka lunch, vid det här laget hade vi tappat bort en person ur våran grupp... Heheh. Åt lunch och sen slutade vi. Gick hem nästan på en gång. Hemma hade Julia och Moa ganska nyss vaknat. Berättade om dagen osv. Drygade typ hela kvällen, skönt. På måndag börjar skolan "på riktigt". Första lektionen blir antingen fysik eller kemi, två kurser som jag redan läst. Just lovely.

Idag skulle mina två kära vänner åka hem till Sundsvall igen. Jag vaknar och vänder lite på mig. Det slår mig hur ljust det är. "Julia och Moa skulle väl inte lyckas försova sig en sånhär dag?" tänker jag. Får en jättekonstig känsla av att något är fel. Kollar på Julia som ligger brevid mig i sängen och får ett vagt minne av att hennes larm ringde imorse, men det blev avstängt. Kollar på klockan. Den visar 11.25. Det kan fan inte vara sant. Frågar Moa ganska högt "Moa när går erat tåg?" Blir lite hysterisk. Julia vaknar till. "Klockan är halv tolv Julia!"
Ja. De försov sig. Sedan sprang vi runt allihopa som yra hönor. Julia och Moa packade ihop sina grejer på ca 10 minuter. Sedan springer de iväg mot pendelstationen. Jag går runt och kollar efter saker de har lämnat. Båda deras handdukar, Julias mobilladdare, örhängen, glasögon, en bok. Ser enkasse som är deras och kollar där i. Ser ett papper och viker upp det. En tågbiljett. Kollar efter Namn och där står det "Resenär: Julia Åström" Faan vilken panik jag fick. Sprang in på rummet och drog på mig kläder. Jag var ju tvungen att springa efter dem. Så jag tog träningskläder, smart val. Ringde Moa under tiden men hon svarade självklart inte. Så det bar iväg med en rasande fart. Nästan halvvägs ringer Moas mamma till mig, hon var orolig eftersom varken Julia eller Moa svarade. Jag kunde knappt andas och sa bara att jag hade Julias biljett och de var påväg till pendeln. Tror aldrig jag varit så trött i hela mitt liv. Kommer runt ett hörn, ser Julia och Moa en bit bort, nästan vid gången ner till pendeln. Vid det här laget är jag död och halvvägs genom ljuset. Fortsätter springa och ser när jag kommit in hur Moa försvinna precis över rulltrappan. Skriker allt vad jag orkar efter henne. "Julia, du glömde biljettjäveln!" Kommer upp för trappen och ger henne pappret. "Vaaaa? Det måste vara den gammla" Jaha. Kul. Det var hennes biljett mot Sthlm. Självklart hade jag missat det. Moa hade ju inte svarat på mina tusen samtal så där stog jag, trött som ett as med en gammal biljett. Nåja, de hann iaf med tåget från centralen.

Så jag kom hem duschade och slappade på soffan tills nu. Ganska skönt!


Kommentera

Publiceras ej