17-08-2010 Gotland

0kommentarer

Okej, nu hade jag tänkt sammanfatta Gotland! :)
Söndag - Jag och Stephanie anlände till Visby, mötte mormor och lämnade väskorna. Sedan vandrade vi runt ett tag och kollade sedan på invigningen av medeltidsveckan. Under invigningen skedde tydligen en hundattack. En Bullterrier tror jag det var hade bitit en dvärgtax. Vi såg det inte, hörde bara hur folk ropade "herregud" från håll. Det stog i tidningen nästa dag, så vi fick iaf veta! :) Sedan gick vi runt på den medeltida marknaden ett tag, mysigt! Sen bar det av hem till mormor. Trötta som djur var vi.
Hon... Satte sig i muren.
Måndag - Biltur till södra Gotland! Kollade in hobergsgubben (en rauk som ser ut som en gubbe), vindkraftsverksparken och lite kuststräcka. Fikade gofika och myste. Sen hem till Hemse igen.
Tisdag - Åkte in till Visby igen. Drog runt på marknaden och träffade Andreas. Dror runt med Honom ett tag där, men han skulle vidare sedan. Så Steffy och jag kollade igenom marknaden och lite övriga smågator. Väldans mysigt!

Onsdag - Liten biltur igen, norrut den här gången. Badade också, äcklig släke(tång + annat äckel) vid stranden dock. Usch! Vårat mål var dock min mormors systrar, Sonja och Hjärtrud <3 Fick 16472 kilo fika, mums.
Torsdag - Började dagen lungt med sovmorgon och gofrukost. Sedan cyklade vi till Hemse, lånade dator och intrenet på biblioteket! :) Fortsatte cykla runt och när vi var färdiga blev det nog en dryg mils tur! På kvällen åkte vi till den västra kusten och Eksta. Grillade lagom till en helt underbar solnedgång! Blev dock attackerade av knottsvärmar stora som hus. Mindre kul.

Fredag - Visby åter igen. Dock fram mot kvällen den här gången. Nästan på en gång när vi kommit in gick vi till en ruin och lyssnade på det medeltida bandet SKRÅL! Superduperbra var de. Vi gick sedan därifrån, lyckliga och nöjda, mot marknaden. Sedan vandrade vi mellan den, nordergravar och stora torget. Mysigt.
Lördag - Vi åkte norrut igen men till Lummelundagrottan den här gången. Sveriges näst längsta grotta tror jag... Dock gick turen bara några hundra meter. Det var ganska kallt där nere, skönt faktiskt, jämfört med den kvävande hettan annars. Efter det åkte vi till en liten fin stenstrand och tog fram gopajen som mormor lagat. Sen visade Ivar lite av sin cykelsamling också. Ja, en del av den stora trevåningsladan. :) Hem igen och packa!
Söndag - Upp klockan fem på morgonen. Äta snabbfrukos och slänga sig iväg mot båten. 07.05 gick båten hemmåt, framme någon gång vid 10 tror jag. Sedan tog vi oss mot Jakobsberg och mitt nya hem! Steffy följde med för att kolla in lite. Hemma i ca 2 timmar drygt. Sedan blev det sjuårskalas för min kusin. Mycket trevligt, men jag var helt slutkörd. Sen hem och direkt i säng nästan. Snark.

Idag vaknade jag tidigt för Josse och mamma yrade runt och packade. De åkte till Gotland imorse så jag har varit själv hela dan. Förberett lite inför Julias och Moas ankomst! Diskat(borde göra det igen...), dammsugat, plockat undan en massa, tvättat, lagat mat, sprungit, handlat och lite annat... :) Snart ska jag ner till stationen och möta de två vännerna.

SLUT på det oändliga inlägget!

Kommentera

Publiceras ej