Åskan

0kommentarer

Var med om kanske världens häftigaste grej igår.

När jag skulle gå och lägga mig såg jag hur gul månen var. Gick ut på balkongen för att kolla. När jag öppnar dörren ser jag något gult på himlen. Tittar dit men det försvann så jag tänkte att det var en reflektion i rutan när jag öppnade dörren. Men vad fel jag hade. För långt, långt bort var det ett moln som hade nästan samma färg som himlen. I det molnet åskade det. Men blixtarna som kom var inte det vanliga hela-himlen-blir-vit-blixtar. Det såg ut ungefär som att det var en lampa inne i molnet som tändes och släcktes. Det blev gult och man såg varje detalj av det stora molnet. Det ar så långt bort så jag hörde aldrig något muller. Så sjukt häftigt. Satt och kollade i nästan en halvtimme.

Hehehi, kände mig tvungen att försöka visa hur det såg ut. Gjorde en liten gif i photoshop, inte riktigt som det var såklart, men nästan!



hehehehihihi, nu ska jag åka till Fruängen och träffa Julia, wiiiiiiiiiiiiiiii!

Kommentera

Publiceras ej